NYTT ÅR! Nya möljigheter.....

....att tjäna tillsammans;) Som jag redan smsat om så har vi städningen nu på lördag 14/1! Vi ses kl 9.30. Eftersom endast Sara V svarat att hon inte kan, så utgår vi från att vi blir ett rejält gäng och då går det fort! Kafferast inräknat såklart! . Vad jag inte skrev är att vi även har Fik1 på söndag. Fr.o.m nu så är det så att man har både städ och Fik1 samma helg (vilket jag inte fattat). Så har man gjort sitt sen! Skriv här nedan om du kan vara med före eller efter gudstjänsten! .
På tisdag 17/1 kl 18 startar sista delen av Alfa. Nedan följer kommande datum och ämnen. Skriv i kommentarerna vilket ämne du kan ta och om/när vi kan vara hos dig/er. Först till kvarn;) Svara så fort som möjligt så att vi kan planera schemat! .
Tisdag 17/1 Ämne: "HELIG ANDE" Vem:Calle Claesson Vart: Bromsta gård Leder:Mallen
Tisdag 31/1 Ämne:"HUR KAN JAG STÅ EMOT DET ONDA" Vem: Camilla Åberg Vart? Leder:Mackan
Tisdag 14/2 Ämne:"VARFÖR OCH HUR SKALL VI BERÄTTA OM VÅR TRO FÖR ANDRA?" Vem? Vart: Hos Sara och Matthias Leder:Mallen
Tisdag 28/2 Ämne:"HELAR GUD IDAG?" Vem:Rosie  Vart? Leder:Mallen
Tisdag 13/3 Ämne:"VAD SKALL VI HA KYRKAN TILL?" Vem? Vart? Leder: Mallen
Tisdag 27/3 Ämne:"HUR KAN JAG GÖRA DET BÄSTA MED RESTEN AV MITT LIV?" Vem:Sara Viktorsson Vart? Leder:Mallen
Onsdag 8/2 kl 19 har vi vanlig husis hos Åbergs.
Skriv in datumen i din almanacka direkt och svara så fort du kan på detta inlägg! Det gör det SÅ mkt enklare att planera! .
Till sist; Be för Alfaträffarna och våra deltagare! Att det inte bara blir mysiga, trevliga kvällar utan att det också leder till att människor får sina liv förvandlade! Hoppas att du ser fram emot 2012 med den tillförsikt som bara finns hos Gud! Han "kröner året med sitt goda"! Vi ser fram emot ett härligt husförsamlingsår! Det är fantastiskt att få tillhöra en husförsamling, eller hur!? Att få be,umgås och tjäna Gud tillsammans! Vi ses i helgen!

Kommentarer
Postat av: Rosie

Vi kommer på Lördag och städar, står gärna i fiket före mötet på sön, samt att jag gärna tar på mig "Helar Gud idag?" den 28/2 kram på er alla!! Rosie med familj

2012-01-09 @ 17:21:12
Postat av: Mallen

Perfekt Rosie! TACK för snabbt svar;) Kram Mallen

2012-01-09 @ 18:02:00
Postat av: Sara & Mathias

Hej hej, vi vet inte riktigt hur det bli på lördag men någon av oss kommer (om inte båda). Vi kan vara i fiket före gudstjänsten på söndag.

Vi kan vara här hos oss den 14/2 och även fler gånger under våren om det behövs.

Kramar från Sara & Mathias

2012-01-09 @ 20:37:32
Postat av: Anonym

Hej

Jag kan undervisa om "hur kan jag göra det bästa med resten av mitt liv?" den 27 mars. Det vore nog bra om vi bara i nödfall träffades hos mig eftersom jag har lite litet. Men det går självklart jätte bra om det skulle knipa.

Som sagt kan jag inte komma nu på lördag den 14 och inte på alphan den 17.

Kram Sara

2012-01-10 @ 02:02:28
Postat av: camilla åberg

Jag kommer och städar, kan även vara i cafét efter fikat.

Den 31:a kan jag tala om "Hur kan jag stå emot det onda.

2012-01-12 @ 09:30:42
Postat av: Mallen

Tack alla som svarat! Då har vi föredragen den 17/1, den 31/2, den 28/2 och den 27/3 klara! Vem kan ta den 14/2 och den 13/3?

2012-01-16 @ 19:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0