Kräftis/höstfest

Nu börjar det närma sig höststart för husisen och vi ser verkligen fram emot detta! Det skall bli sååå roligt att regelbundet få träffa er alla under hösten, och det ska bli så spännande att se vad Gud kommer att göra i vår husförsamling. Vi vill bygga relation med Gud & med varandra - Tillsammans kan vi ändra historien!
 
Först ut är alltså den årliga Kräftskivan / höstfesten!
Dag: Fredag 31 augusti - Tid: 18.00 - Plats: Bromsta gård
 
Upplägg:
Vi kör en knytis. Alla tar med sig sina egna kräftor/räkor + dricka
 
Sedan tänkte vi att alla kan ta med sig varsin matgrej som vi lägger upp på ett gemensamt bord för alla att plocka av. Skriv här på bloggen vad du tänker ta med så det inte blir alltför mycket dubbelt.
Förslag; matpaj, ostbricke-grejor, bröd, sallad, något till efterrätt, (det som ni tycker passar).
 
Vi vill att ni gör detta senast ons 29/8.
Meddela även om du ej har möjlighet att vara med. Hela familjen är välkommen (meddela även antal).
 
Må gott nu alla / era trogna; mackan, mallen, micke & camilla
 
... och glöm ej: 
8 september städning av kyrkan
9 september hjälper vi Göran i Fik1
 
3 husisar är än så länge inbokade;
31/8 kräftskiva
12/9 kl 19. Husis hos Rosemarie Aavila
7/10 frukost-Husis hos Nathalie Tullgård.

Kommentarer
Postat av: Sara Victorsson

Jag kommer på kräftskivan. Jag tror inte att Markus kan komma då han förmodligen är i Arbrå den helgen.
Jag kan ta med mig ostbricke-grejer.
Kram

2012-08-20 @ 13:19:58
Postat av: Emanuel

Jag har läst och förstått, men återkommer kanske lite senare om vad konsekvenserna blir av detta.

2012-08-20 @ 20:52:51
Postat av: camilla

Jag gör en matpaj och en kladdkaka.

2012-08-22 @ 12:09:26
Postat av: Marcus

Vi kommer att bidra med kaffe, matpaj, sallad och kaustiksoda.

2012-08-26 @ 11:21:35
Postat av: Emanuel

Carissa kommer att göra en "spicy-vegetable-rice dish"

2012-08-26 @ 18:03:27
Postat av: Sara & Mathias

Vi tar med oss bröd och någon efterrätt!

2012-08-26 @ 19:44:27
Postat av: Marcus (mma instruktör)

Behöver någon hjälp med att komma igång med sin mma träning?

2012-08-28 @ 23:40:54
Postat av: Daniela

Jag kommer om ja kommer ihåg, men ja vet inte va jag ska ta me mig förresten så har ja nytt nr ba så ni vet kommer ja ihåg så sms ja de till camy o mallen .

Jag behöver MMA träning men tar me mig kanske glass o nån kakgrej ?

2012-08-30 @ 07:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0